dissabte, 12 de març del 2011

ACTA Reunió COMISSIÓ del CASAL
03/03/2011, 21h

Assistents: Ferran Salas (FS), Javier Santamaría (JS), Antònia Fernàndez (AF), Nil Camps (NIC), Núria Capdevila (NUC), Alba Pasqual (AP), Josep Maria Balcells (JB), Sergi Rebollo (SR), Maria Lluïsa Rocañín (MR), Irene Chao (IC), Albert Garcia (AG)

1. Pregària: Recordatori de defunció de Josep Sala
2. No hi ha esmenes a l’acta
3. Debat/diàleg sobre la comunicació a la parròquia
SR Introdueix el tema. Existeix una sensació de manca de comunicació i corresponsabilitats entre els grups del casalet. Sembla que cadascú vagi per la seva banda i les reunions de Comissió del Casal s’hagin convertit en un espai d’intercanvi de notícies. L’AF comenta que es desmotiva quan veu la poca participació i la falta d’il·lusió de la gent per a fer coses. JS comenta que l’excepció ha estat l’aniversari de la Coral i el teatre en què s’ha vist motivació i una bona resposta per part de la gent. JM comenta que falta caliu. NIC afegeix que cal tendir a fer una major difusió de les activitats i accions que fan els grups. Segons AP hi ha hagut una bona resposta per part dels grups als aniversaris celebrats i es demana un esforç important de cara la millora de la comunicació. JM Afegeix que és difícil amalgamar grups diversos tan consolidats. AF afegeix que veu que tots els grups formem una Parròquia però que en realitat no hi estem vinculats. NIC afegeix que falta comunicació en aspectes més quotidians i posa com a exemples l’activitat del pessebre i la llum de la pau. JB comenta que s’intercanviaran les actes de les reunions de Comissió Casal i Comissió Pastoral perquè tots estiguem assabentats del que passa. També proposa utilitzar la Ma. Rosa com a punt d’unió. SR aclareix que els fets/malentesos puntuals s’han d’expressar bé i si cal crear reunions per a parlar-ne. AP reflexiona i diu que cal ser conscients també que malentesos n’hi ha a tot arreu i que no obstant això hem d’estar contents per la feina que fem. FC comenta que hi ha aspectes per a afavorir la comunicació que es podran prevenir però d’altres seran imprevistos. NUC afegeix que costa transmetre aquesta voluntat de compartir actes amb els diferents grups als monitors els quals ja destinen moltes hores a l’agrupament. JB recalca la idea que cal parlar dels problemes en el moment que sorgeixen.
SR introdueix el debat sobre les tres trobades anuals: Fòrum, Aplega’t i Pessebre. NIC planteja si cal reformular-los des de 0 per tal que hi puguem participar tots els grups. Cal tornar-los a pensar, crear-ne els objectius i tirar-los endavant. Tal i com ara estan organitzats, no funcionen prou. Cal buscar sistemes per a augmentar la participació. AF, MR i JS expliquen com era el funcionament del Fòrum fa uns anys. AP comenta que cal escoltar les necessitats noves de la gent que forma part de la Parròquia. També es parla de la implicació dels pares del cau i l’esplai a les activitats de la Parròquia. Es proposa un canvi de gestió en la preparació de les tres activitats de l’any. Es plantegen qüestions que queden pendents de resposta de cara al nou curs: Com s’0han de preparar les coses al futur? Quin tipus de comissions s’han de fer? Hi ha acord en el fet que cal fer-ho tot amb més temps, d’aquesta manera es podran fer bons replantejaments.
4. Fòrum de la fam
L’Albert Elduque ha enviat un email de revisió del Fòrum d’enguany. AF diu que està poc il·lusionada, que s’ha anat massa tard en la preparació de la tómbola. Llegeix tot el que s’ha rebut aquest any que sembla que és menys que l’anterior. Caldria enviar les cartes als comerços dues setmanes abans de final d’any. També demana ajuda i relleu per a fer el canvi de les persones que l’organitzen i la gestionen. Li sembla que durant el fòrum hi ha hagut poc moviment de gent i poca i ineficient publicitat.
JB explica que l’activitat de conta contes va anar molt bé però hi va haver poca assistència. Potser cal tendir a concentrar totes les dinàmiques en menys dies. JS explica que el sopar del fòrum va anar bé però que va sobrar molt menjar. Comenta que és molt complicat saber el número de gent que hi assistirà. AF diu que preferiria que el gospel anés després del sopar. No hi ha acord en aquesta qüestió, AP aclareix que això ja es va decidir en una reunió anterior de la comissió del Casal.
FC afegeix que feia molt fred a la sala i que s’hauria d’haver controlat la calefacció. S’aclareix que es fa fer la sortida i entrada dels nens del cau i l’esplai pel c/Sant Quintí. Es proposa retardar una mica el Fòrum per a facilitar-ne l’organització. IC i NUC expliquen que la Famball i el petit fòrum van anar prou bé.
JB explica la recaptació:
S’han recaptat 9000€ dels quals 3000 corresponen a la donació d’una sola família i 1000 d’una altra persona. Els 5000€ restants són els que s’han aconseguit aquests dies.
La proposta de repartiment dels guanys és la següent:
Mans Unides: 3000€
Càritas: 3000€
Escolapis (Projecte Internat a Bolívia): 3000€
NUC recorda la petició de donar part dels guanys a l’ONG Mestres per Bòsnia que ens van venir a fer la primera xerrada Parroquial. JB afegeix que es reflexionarà en aquest sentit i es farà una proposta.

5. Proposta de xerrada Parroquial
Presentació de l’enquesta: “Valors tous en temps durs” Javier Elzo (ESADE i Fundació Lluís Carulla). JB ens reparteix un article que resumeix algunes dades d’aquest estudi. Proposa que la següent xerrada programada pel 29 d’abril a les 21h sigui sobre aquesta temàtica. L’organització anirà a càrrec de JB.

6. Celebració del 25è aniversari: Coral l’Arpa i Jove Calassanç Teatre
Coral l’Arpa: JS explica que estan molt contents i il·lusionats. Estan satisfets de la feina feta, que ha estat molta i de la celebració. El pròxim concert serà el 2 d’abril.
JCT: AP explica que estan molt contents de la representació del Mahabarata. El pròxim acte serà el 4 de juny en què fan el sopar d’exmembres i després un acte (on ens hi convida a tots). També explica que han entrat de ple en la preparació de Jesucrist Superstar. Durant el mes de juny faran una exposició sobre la trajectòria del JCT. Acordaran les dates amb FS per a no solapar-se amb la del grup d’art.

7. Aplega’t: 8 de maig
JB explica que no es farà missa a l’església ja que a les 16h tothom que vulgui vinculat a la Parròquia està convidat a la Sagrada Família i es farà allí. Així doncs els actes de l’Aplega’t han de finalitzar a les 16h. Hi haurà entrades a la missa per a tots aquells que ho vulguin i ho reservin amb data límit 29/04/2011. Per a fer la demanda de les entrades (gratuïtes) calen els noms i cognoms de les persones que hi aniran. La Missa a l’interior de la Sagrada Família serà a les 17h. El dinar de l’Aplega’t es farà a les Escolàpies i es planteja que potser els nens i nenes del cau i l’esplai hauran de dur el menjar de casa. L’organització de l’Aplega’t va a càrrec de l’esplai.
Sorgeix la proposta de buscar un dia per anar a fer una visita guiada a la Sagrada Família amb tots els membres de la nostra parròquia que s’hi vulguin apuntar. JB consultarà si es pogués programar en dissabte.

8. Precs i preguntes
MR explica que han baixat força les peticions de reserva de la sala.
JB repeteix que cal vigilar amb les llums del casalet perquè segueixen quedant obertes.
NUC consulta si es podria utilitzar el primer vestíbul del casal com a seu electoral per a la consulta ciutadana del 10 d’abril. JB ho consultarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada